Karlovarský producent minerálek kupuje pobočky Pepsi v ČR, Maďarsku a na Slovensku.

Karlovarské minerální vody (KMV) koupí od společnosti PepsiCo její pobočky v Česku, Maďarsku a na Slovensku. Obchod by měl být dokončen v prvním pololetí letošního roku. Souhlas k transakci musí udělit příslušné antimonopolní úřady. O uskutečnění obchodu informovala společnost KMV.

KMV převezmou od PepsiCo výrobu nápojů Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton a Toma a distribuci bramborových lupínků značky Lay´s a Cheetos.

Skupina KMV již distribuuje a vyrábí nápoje značek PepsiCo v Bulharsku.

Český antimonopolní úřad zatím případ nešetří.

„Úřad se k uvedenému spojení soutěžitelů vyjádří až ve svém rozhodnutí, které bude výsledkem správního řízení o návrhu na povolení spojení. Úřad bude samozřejmě o věci rozhodovat pouze v případě, že fúze bude notifikována u nás, a nikoliv u Evropské komise,“ prohlásil Martin Švanda, tiskový mluvčí ÚOHS.

KMV za loňský rok očekávají tržby osm miliard korun. Akvizicí jim vzrostou o polovinu, takže se stanou největším dodavatelem minerální vody a nealkoholických nápojů v Česku, Maďarsku a na Slovensku.

Převzetím poboček Pepsi získají KMV tři firmy se zhruba 900 zaměstnanci a dvěma výrobními závody.

Česká pobočka PepsiCo předloni snížila ztrátu z 33 milionů na 8,7 milionu korun. Tržby jí meziročně vzrostly na 2,4 miliardy korun z 2,15 miliardy Kč. Ztráta byla podle firmy způsobená navýšením marketingových nákladů na podporu všech značek.

Skupina KMV je největším výrobcem minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. V Česku vyrábí vedle tradiční minerální vody Mattoni také pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka.

V zahraničí vlastní značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku a na Ukrajině. Ve všech zemích, kde KMV operuje, dnes zaměstnává zhruba 1500 zaměstnanců. (sfr)