Britský úřad pro regulaci telekomunikačního trhu Ofcom udělil Vodafonu pokutu 140 milionů korun za vážné porušení pravidel ochrany spotřebitelů.

Telekomunikační společnost Vodafone dostala ve Velké Británii rekordní pokutu 140 milionů korun za vážné porušení pravidel ochrany spotřebitelů. Operátor nepřipsal kredit více než 10 tisícům zákazníků a údajně nevyřizoval všechny stížnosti zákazníků spravedlivě.

Podle Britského úřadu pro regulaci telekomunikačního trhu Ofcom Vodafone uvedl v omyl část zákazníků s předplacenou kartou při vybírání poplatků za dobití kreditu. Společnost rovněž porušila pravidla při vyřizování stížností zákazníků.

„Selhání Vodafonu bylo vážné a nepřijatelné a pokuta posílá jasné varování všem telekomunikačním společnostem,” uvedla ředitelka Ofcom Lindsey Fussellová.

„Telefonní služby jsou důležitou součástí života lidí a očekáváme, že se všemi zákazníky se bude zacházet spravedlivě a v dobré víře,” dodala.

Úřad při vyšetřování zjistil, že Vodafone nepřipsal téměř 10 a půl tisícům zákazníků kredit na mobilní telefon. Zákazníci za dobu 17 měsíců přišli celkem o zhruba 4 a půl miliónu korun.

Problémy souvisely se zavedením nového fakturačního systému a Vodafone nebyl schopen dostatečně rychle zareagovat, aby problém vyřešil, uvedl regulátor.

Druhé pochybení Vodafonu se týkalo jeho zaměstnanců zákaznických služeb a špatného procesu při řešení stížností, z nichž některé nebyly řešeny spravedlivě a včas.

Vodafone se za své chování omluvil a uvedl, že je odhodlán dát vše do pořádku.  Uvedl, že již většině zákazníků nahradil jejich kredit, pouze třicet se mu jich zatím nepodařilo nalézt. Investoval také do zlepšení svých služeb zákazníkům a školení zaměstnanců.

(pel)